Izložba FOTOGRAFKINJE 2021.

Galerija Principij, 51000 Rijeka, Ulica pod Voltun 4

6. – 13. 3. 2021.



Evo ovako je bilo na otvorenju

Žena iza objektiva danas je uobičajenost, međutim sagledavajući kroz povijest, dugo vremena bilo je potrebno izboriti se za poziciju al pari muškarcu na području fotografije. Fotografija je u devetnaestom stoljeću pripadala tehničkim znanostima, a uz tehniku se tada vezivao isključivo muški spol. Pionirke na području fotografije koje se smatraju prvim ženama koje su se bavile fotografijom bile su botaničarka Anna Atkins ( 1799-1871) i Constance Fox Talbot (1811-1880), čije su najranije fotografije nastajale u prvoj polovici devetnaestog stoljeća.

Izložba Fotografkinje 2021.  rezultat je natječaja Foto kluba Rijeka, objavljenog povodom Međunarodnog dana žena, na koji se odazvalo se 132 autorice sa 769 fotografija. Za samu izložbu odabrano je 132 fotografije, točnije po jedna fotografija od svake autorice. Ove godine u nešto manjem broju prisutna je crno-bijela fotografija i tradicionalni pristup fotografiji. Fotografije predstavljaju radove iznimne kvalitete i originalnog fotografskog pristupa koji se realizirao kroz različite odabire fotografskih motiva, koji je bio slobodan, što se pokazalo vrlo inspirativno i produktivno za autorice. Motivi su dakle raznoliki, najčešće su birani motivi prirode, odnosno promjene u prirodi, uočavanje različitih atmosferilija koje su prožete poetsko-vizualnim izričajima (izlazak sunca, zalazak, snijeg, munje, odbljesci na moru, morske oluje). Česti su motivi mora, života na moru i uz more, bilo da je riječ o pejzažima ili detaljima koji graniče s apstraktnim (ribari, barke, mreže, stijene na obali). Poneke fotografkinje zaokupio je motiv žene u različitim profesijama (glumice, pjevačice, plesačice, trgovkinje, modeli) ili majčinstvu, suodnosu sa djecom ili partnerima, dok je dio autorica prezentirao žensku erotičnost (aktovi, portreti). Velik dio autorica inspiraciju za motive pronašle su u urbanom kontekstu, uočavajući detalje arhitekture ili suodnosa čovjek-arhitektura. Manji dio  autorica bilo je sklono fotografskoj analizi te hiperrealističkom pristupu u fotografskom zumiranju, vještom uvećavanju i dorađivanu te njihove fotografije ponekad graniče sa apstraktnim. Dio autorica posvetilo se socijalnom i društvenom kontekstu fotografirajući aktualne događaje poput posljedica potresa u Petrinji i Sisku, koje su osim po svom motivu često dramatične i odabirom kadra.

Marija Lazanja Dušević, viša kustosica dokumentaristica Muzeja grada Rijeke


Pobjednička fotografija pod nazivom Tea 3  autorice Darije Šesto impresivna je po minucioznosti modela, boja i  kadra, koji su pripremani  pomno, scenski, gotovo redateljski pa se samim time pokušalo dati maksimum estetike i ekspresije izraza, uz svakako veliki doprinos i emocije modela kojom se  uspjela prenijeti iznimna dojmljivost i sugestivnost.

Darija Šesto, Tea 3

Uz nagradu za najbolju fotografiju dodijeljeno je niz pohvala za fotografije autoricama:

  1. Ivana Keser, Zraka sunca
  2. Đurđa Petrišić, Dancing Parasol
  3. Biljana Knebl, Red Shoes
  4. Tina Kovač, Ples
  5. Andrea Ilakovac, Bolja budućnost
  6. Kristina Matijaš, Earthquake story
  7. AndreJa Ravnak, Young one
  8. Mirjana Jelavić, Priče s ribnjaka 2
  9. Maja Strgar Kurečić, Lunaria rediviva
  10. Helena Oštrić, Munjeni autoportret
  11. Kristina Krpan, Sloboda

Izložba

Komentari su zatvoreni.